Hoe krijg je een voet tussen de deur in Den Haag? Het Haagse krachtenveld is voor buitenstaanders niet altijd te overzien. Waar kan men het beste beginnen en bij wie moet men dan zijn?
Deze en andere vragen stonden centraal in de workshop die Jan Schinkelshoek en adviseur Sonja Volten van Schinkelshoek & Verhoog deze maand gaven in Gorinchem, een workshop over public affairs. Hoe effectief te lobbyen rond de Hofvijver?
Public affairs is stap voor stap uitgegroeid tot een volwaardig beleidsinstrument. Maar nog niet iedereen – bedrijven, organisaties, instellingen – weten er goed mee om te gaan. Het begint bij het begin en dat is dat je precies weet wat je wilt. Daarna vogel je uit bij wie je moet zijn. Om tenslotte te bedenken hoe je er komt.
Dat wordt in het nieuwe jaar nog relevanter. Er zijn weer verkiezingen voor de Tweede Kamer op komst, gepland voor 17 maart 2021. In de aanloop er naar gaan politieke partijen – van links tot rechts – nieuwe programma’s schrijven. Na de verkiezingen moet er een nieuw regeringsprogramma komen.
Hoe kom je daar goed uit? Hoe krijg je voor elkaar dat jouw punt, jouw belang, jouw wens meegewogen wordt? Hoe krijg je voet tussen de deur? Dat is de insteek van een serie workshops over public affairs die Schinkelshoek & Verhoog in het voorjaar zullen organiseren. Belangstelling? bureau@schinkelshoekverhoog.com
Nieuwsarchief
Speel in op ambtelijke rapporten richting Kamerverkiezingen
Achter de schermen zijn de voorbereidingen voor de volgende kabinetsperiode in volle gang. Na een jaar ploeteren, presenteerden eind april zo’n vijftien ambtelijke werkgroepen tweeduizend ...
Communiceren in crisistijd
Volgens de een waren de maatregelen te laat en gingen ze niet ver genoeg, voor de ander waren ze juist veel te strikt. Toch bestaat ...
Congressen in coronatijd
De wereld van Klaas Taselaar ziet er sinds twee maanden geheel anders uit. "Mijn beroep is het samenbrengen van professionals om kennis en meningen met ...
Goed doen tijdens en na Corona
Gosse Bosma, geassocieerd partner van Schinkelshoek & Verhoog, breekt een lans voor filantropische organisaties in crisistijd. Terwijl de bestrijding van het virus grote delen van ...
Schrijven voor de toekomst
Voor een boek dat ook een leidraad wil bieden ligt het er op tijd: Van campagne tot compromis, collegevorming in Nederlandse gemeenten 2010 – 2018. ...
S&V versterkt met Merle Helmus en Gideon de Jong
Schinkelshoek & Verhoog (S&V) is vanaf de oprichting in 2011 een kweekvijver voor jong en hoog gekwalificeerd talent. In de spilfunctie van algemene ondersteuning van ...
DDA: gratis digitale spreekuren voor organisaties in nood
Dutch Digital Agencies (DDA), brancheorganisatie van de 140 digitale topbureaus van Nederland en opdrachtgever van S&V, lanceert de zogeheten Digital Help Squad: met online digitale ...
Schinkelshoek & Verhoog: nu van kelder tot zolder
Begonnen in 2011 op de begane grond breidt Schinkelshoek & Verhoog nu verder uit. Om de medewerkers en associés, die in aantal toenemen, een dak ...
Modernisering Haagse Signalen: Compleet, mobielvriendelijk beeld van ontwikkelingen rondom Binnenhof
De monitorservice van Schinkelshoek & Verhoog vernieuwt. In samenspraak met onze opdrachtgevers rolt komende weken een nieuwe opmaak van de Haagse Signalen uit. Dit digitale ...
