Ongeveer dertig deelnemers maakten op 7 september hun borst nat voor de tweede Tim van Spanning-tocht. Ze deden dat in de Wereld Suïcide Preventie Week 2024. Bij de finish onthaalde Caroline van der Plas de deelnemers. Tot nu toe haalde de tocht maar liefst €19.140,- op voor 113 Zelfmoordpreventie en stichting Door het Geluid.
In de lente van 2018 werd ons kantoor diep getroffen door het plotselinge overlijden van onze zeer gewaardeerde collega Tim van Spanning. Hij maakte op 21-jarige leeftijd een einde aan zijn leven. Tim was een scherpzinnige en betrokken medewerker. Hij was bijzonder gevat, oprecht, hartelijk, vol vuur.
“De dood van Tim was een schok die vrienden en familie van Tim letterlijk in beweging bracht”, aldus initiatiefnemer Kees Verhoog. “Besloten werd om Tim’s verhaal met een sportieve uitdaging naar alle windstreken van het land te brengen, om zo mee te helpen de onmacht rond suïcide te doorbreken, aandacht te vragen voor mentale gezondheid en geld op te halen voor het voorkomen van suïcide onder jongeren.” Bij Thermen Bussloo onder de rook van Deventer en op de grens van Veluwe en Achterhoek, zwommen, fietsten en renden de deelnemers voor dit doel. Politica Caroline van der Plas uit Deventer onthaalde de deelnemers van deze triatlon bij de finish.
Voor dit initiatief slaan 113 Zelfmoordpreventie en stichting Door het Geluid de handen ineen. 113 helpt Door het Geluid bij de doorontwikkeling van de interactieve workshop suïcidepreventie en traint hun ambassadeurs. De workshops bieden studenten gelegenheid om zich gesteund en gehoord te voelen.
Sinds 2024 steunt de Haagse stichting Eén en ander dit particuliere initiatief. De edities in 2026 en 2028 zullen plaatsvinden in het zuiden en westen van Nederland. Begunstigers van de Tim van Spanning-tocht zijn Thermen Bussloo, ZwemAnalyse, Loonstein Advocaten en Saam & Verhoog.


Nieuwsarchief
Weinakademiker vertaalt politiek naar wijn
Yvo Erades (28), eigenaar van wijnwinkels La Bordelaise en Noordman Wijnen te Leiden, verzorgt sedert vijf jaar de kerstrelatiegeschenken van Schinkelshoek & Verhoog. Dankzij eerdere ...
Presentatie in Nieuwspoort van curriculumadvies Selfie met Sappho
De Vereniging Classici Nederland (VCN) presenteerde afgelopen donderdag 31 oktober in het Haagse perscentrum Nieuwspoort haar curriculumadvies voor Griekse en Latijnse Taal en Cultuur (GLTC): ...
Gosse Bosma versterkt Schinkelshoek & Verhoog
Gosse Bosma, tot voor kort directeur van Goede Doelen Nederland, treedt vanaf deze maand als associé toe tot Schinkelshoek & Verhoog (S&V). Gosse Bosma versterkt ...
Afgeragd Malieveld
Hoe het poldermodel in 2019 onder druk kwam te staan Het afgeragde Malieveld zal blijven hangen als het veelzeggende beeld van 2019. Doorploegd door boeren, ...
Prinsjesdag 2019: Goed Nieuws Show Rutte III
Troonrede, Miljoenennota & Begroting hebben voor iedereen iets te bieden. Prinsjesdag 2019 is één grote Goed Nieuws Show voor Rutte III geworden. Vanmiddag heeft de ...
Vacature: Medewerker public affairs, communicatie, organisatie
Schinkelshoek & Verhoog BV is per 26 augustus 2019 op zoek naar een medewerker public affairs, communicatie, organisatie. Wie zoeken wij? Wij zoeken een ...
Frits Huffnagel: ‘Citymarketing is geen sprintje, maar een marathon’
Frits Huffnagel is sinds 2018 als associé verbonden aan Schinkelshoek & Verhoog. Zijn jarenlange ervaring met het opzetten van succesvolle campagnes in grote steden als ...
20 maart: Verkiezingen of referendum ?
Afgelopen week was het RTL-lijsttrekkersdebat als opmaat naar de verkiezingen op 20 maart. Acht landelijke partijleiders mochten gedurende ruim twee uur de kiezer overtuigen van ...
Wie de Klassieken volgt zal leiden
Wie de Klassieken volgt zal leiden VCN-volgteam adviseert ontwikkelteams Curriculum.nu Voor de campagne Klassieken.nu van de Vereniging Classici Nederland (VCN) volgen wij de ontwikkelingen rondom ...

