Ongeveer dertig deelnemers maakten op 7 september hun borst nat voor de tweede Tim van Spanning-tocht. Ze deden dat in de Wereld Suïcide Preventie Week 2024. Bij de finish onthaalde Caroline van der Plas de deelnemers. Tot nu toe haalde de tocht maar liefst €19.140,- op voor 113 Zelfmoordpreventie en stichting Door het Geluid.
In de lente van 2018 werd ons kantoor diep getroffen door het plotselinge overlijden van onze zeer gewaardeerde collega Tim van Spanning. Hij maakte op 21-jarige leeftijd een einde aan zijn leven. Tim was een scherpzinnige en betrokken medewerker. Hij was bijzonder gevat, oprecht, hartelijk, vol vuur.
“De dood van Tim was een schok die vrienden en familie van Tim letterlijk in beweging bracht”, aldus initiatiefnemer Kees Verhoog. “Besloten werd om Tim’s verhaal met een sportieve uitdaging naar alle windstreken van het land te brengen, om zo mee te helpen de onmacht rond suïcide te doorbreken, aandacht te vragen voor mentale gezondheid en geld op te halen voor het voorkomen van suïcide onder jongeren.” Bij Thermen Bussloo onder de rook van Deventer en op de grens van Veluwe en Achterhoek, zwommen, fietsten en renden de deelnemers voor dit doel. Politica Caroline van der Plas uit Deventer onthaalde de deelnemers van deze triatlon bij de finish.
Voor dit initiatief slaan 113 Zelfmoordpreventie en stichting Door het Geluid de handen ineen. 113 helpt Door het Geluid bij de doorontwikkeling van de interactieve workshop suïcidepreventie en traint hun ambassadeurs. De workshops bieden studenten gelegenheid om zich gesteund en gehoord te voelen.
Sinds 2024 steunt de Haagse stichting Eén en ander dit particuliere initiatief. De edities in 2026 en 2028 zullen plaatsvinden in het zuiden en westen van Nederland. Begunstigers van de Tim van Spanning-tocht zijn Thermen Bussloo, ZwemAnalyse, Loonstein Advocaten en Saam & Verhoog.
Nieuwsarchief
Speel in op ambtelijke rapporten richting Kamerverkiezingen
Achter de schermen zijn de voorbereidingen voor de volgende kabinetsperiode in volle gang. Na een jaar ploeteren, presenteerden eind april zo’n vijftien ambtelijke werkgroepen tweeduizend ...
Communiceren in crisistijd
Volgens de een waren de maatregelen te laat en gingen ze niet ver genoeg, voor de ander waren ze juist veel te strikt. Toch bestaat ...
Congressen in coronatijd
De wereld van Klaas Taselaar ziet er sinds twee maanden geheel anders uit. "Mijn beroep is het samenbrengen van professionals om kennis en meningen met ...
Goed doen tijdens en na Corona
Gosse Bosma, geassocieerd partner van Schinkelshoek & Verhoog, breekt een lans voor filantropische organisaties in crisistijd. Terwijl de bestrijding van het virus grote delen van ...
Schrijven voor de toekomst
Voor een boek dat ook een leidraad wil bieden ligt het er op tijd: Van campagne tot compromis, collegevorming in Nederlandse gemeenten 2010 – 2018. ...
S&V versterkt met Merle Helmus en Gideon de Jong
Schinkelshoek & Verhoog (S&V) is vanaf de oprichting in 2011 een kweekvijver voor jong en hoog gekwalificeerd talent. In de spilfunctie van algemene ondersteuning van ...
DDA: gratis digitale spreekuren voor organisaties in nood
Dutch Digital Agencies (DDA), brancheorganisatie van de 140 digitale topbureaus van Nederland en opdrachtgever van S&V, lanceert de zogeheten Digital Help Squad: met online digitale ...
Schinkelshoek & Verhoog: nu van kelder tot zolder
Begonnen in 2011 op de begane grond breidt Schinkelshoek & Verhoog nu verder uit. Om de medewerkers en associés, die in aantal toenemen, een dak ...
Modernisering Haagse Signalen: Compleet, mobielvriendelijk beeld van ontwikkelingen rondom Binnenhof
De monitorservice van Schinkelshoek & Verhoog vernieuwt. In samenspraak met onze opdrachtgevers rolt komende weken een nieuwe opmaak van de Haagse Signalen uit. Dit digitale ...