Adviesbureau Schinkelshoek & Verhoog (S&V) is een coachingspraktijk rijker. Coachen deden we al, maar nu stappen we over onze bescheidenheid heen en treden we hiermee naar buiten.
Met onder meer de webinars voor bestuurders van goede doelenorganisaties en de masterclass voor lokale citymarketeers lag de focus van S&V training, coaching en advies het afgelopen coronajaar op de trainingstak. Achter de schermen werkte Jasper van Hylckama Vlieg (erkend NOBCO-coach) intussen aan onze nieuwe coachingspraktijk.

Jasper van Hylckama Vlieg
foto: Gerhard van Roon
Directeur Gert Jan Verhoog over het belang van coaching: “Goede mensen zijn het halve werk. En meestal meer dan dat, zeker in de wereld van bestuur, organisatie en advies, communicatie, media en public affairs”.
Coachen doet S&V vanuit betrokkenheid bij mensen en hun werk, in een omgeving die ons vertrouwd is. De raadgevers van S&V Coaching bieden aandacht, inzicht en begeleiding op grond van zeer ruime kennis en ervaring.
S&V Coaching biedt coaching aan professionals en leidinggevenden in hun loopbaan. Een opdrachtgever die oog heeft voor de betekenis van mensen bewijst niet alleen zichzelf een dienst. In ons leven putten we veel voldoening en geluk uit zinvol werk.
Jasper: “Om uiteenlopende redenen kan plezier in je werk ook onder druk komen te staan. Dat kan gebeuren door omstandigheden buiten jezelf. Ook kun je vroeg of laat aarzelen of je wel door moet gaan op de ingeslagen weg.”
Zo kun je wegdromen bij een vergezicht zonder die beslissende stap te zetten. Als er sprake is van een sterke of zelfs knellende bedrijfscultuur kan het ongemerkt gaan knagen dat je je eigen persoonlijkheid niet goed in je werk lijkt terug te vinden.
Jasper beweegt zich binnen organisaties soepel tussen afdelingen en heeft een sterke organisatiesensitiviteit. Hij is dan ook vaker vergeleken met een spin in het web: “Binnen een organisatie zie ik snel verbindingen en waar ik zie dat er behoefte is aan verbinding tussen personen of afdelingen, leg ik deze graag.”
Wij lopen een eindje op met de cliënt die een beroep op ons doet. Dat doen we als ervaren gesprekspartner die buiten het dagelijkse werk staat. In de veilige omgeving die wij bieden kan de cliënt op verhaal komen.
Kortom, wij geven raad, niet in een rapport maar in gesprek. Zo helpen we uiteindelijk ook de opdrachtgever die om mensen geeft.
Vragen? Lees meer over onze coachingspraktijk op onze website of mail naar coaching@schinkelshoekverhoog.com.
Kees Verhoog, november 2021
Nieuwsarchief
Wim Deetman: Het speelkwartier is nu voorbij, aan het werk!
De val van het kabinet-Schoof lag al besloten in de door Rutte uitgelokte val van zijn laatste kabinet op de asielzoekerskwestie. De vroegere verklaring ...
Ken de onderstroom en stop de uitstroom
Vandaag de dag staan weer alle lichten op groen voor ambitieuze politici in de dop. De kandidatenlijsten voor de landelijke politieke partijen staan weer ...
S&V wenst u een fijne zomer toe
Misschien vraagt u zich ook wel eens af hoe lang het allemaal nog maar geleden is: op de kop af een jaar geleden, 3 ...
Leermeesters: ‘Eerste antwoord altijd fout’
‘Eerste antwoord altijd fout. Niet omdat het niet goed is, maar omdat je er niet over hebt nagedacht’. Dixit Chiel Galjaard, docent van de ...
ChatGPT legt geïnterviewde woorden in de mond
Je kunt zeggen dat een interview mensenwerk is, en ik wil dat ook heel graag, maar de interviewende schrijver kan eigenlijk niet meer heen ...
Paul Rosenmöller: Wie was ooit de nar van het Binnenhof?
Wordt er een taboe doorbroken als je een ode brengt aan een voormalig collega als deze ook nog eens aan de andere kant van ...
Patrick Cammaert: Je blijft altijd verantwoordelijk
Bovenal in het militaire beroep zijn goed leiderschap en teamwork cruciaal. Leven en dood kunnen daarvan afhangen. Als een team verliest in de sport, ...
De NAVO als existentiële bedreiging
Op 24 en 25 juni vindt in Den Haag de veelbesproken NAVO-top plaats, die niet in de laatste plaats zal gaan over Oekraïne. De ...
S&V Raadgever Peter Mous: tien ICT-inzichten voor bestuurders
Achterin de middag gaat de telefoon: een bestuurder belt me die worstelt met ICT. Dat op zichtzelf hoeft geen verbazing te wekken. Al sinds ...